guideinfo.dk

Problemer med login på e-Boks? Her er 3 ting du kan prøve

Gå til loginsiden for private her: https://digitalpost.e-boks.dk/

E-boks er blevet en fast del af langt de fleste danskeres liv. Det er her, hvor du modtager post fra blandt andet offentlige institutioner. Der er også mange mennesker, der modtager deres lønsedler fra deres arbejdsgiver via e-boks.

Kort fortalt er e-boks en nødvendighed, når du gerne vil kontaktes af, eller selv kontakte, offentlige institutioner, banker og flere aktører. Det betyder dog ikke, at e-boks altid forløber helt uproblematisk. Blandt andet kan du opleve problemer med dit E-boks login. I så fald bør du læse videre. Her giver vi dig gode råd, om hvad du kan gøre, når dit E-boks login ikke fungerer optimalt.

1: Forsøg med en anden browser

Hvis du oplever, at du ikke kan logge på din e-boks, kan det være en god idé at forsøge med en anden browser først. Følgende browsere giver typisk den bedste brugeroplevelse, når du skal logge på e-boks:

  • Safari
  • Firefox
  • Chrome

Dog kan du naturligvis også anvende andre, men hvis du oplever problemer med dit E-boks login, kan du med fordel prøve en af disse.

Hvis du oplever, at dit E-boks login virker fra en anden browser, skyldes det ofte indstillingerne i din sædvanlige browser. Derfor kan det være en fordel at nulstille din sædvanlige browser.

2: Slet bogmærke, favorit eller genvej

Hvis du modtager en fejlkode, der slutter på 790202, når du forsøger at logge på e-boks, skyldes det formentlig det bogmærke, som du bruger. Det kan også være den favorit eller genvej, som du bruger til at logge ind med.

I så fald bør du prøve at slette enten bogmærket, favoritten eller genvejen. Herefter bør du gå ind på www.e-boks.dk og så logge ind ad den vej.

Når du så fremadrettet skal bruge dit E-boks login, bør du i stedet gå direkte ind på www.e-boks.dk. På den måde oplever du ikke nogen fejl, der skyldes dit bogmærke, favorit eller genvej.

3: Kontakt NemID

Hvis du forsøger at bruge dit E-boks login, men der står at din digitale signatur er udløbet eller spærret, skal du kontakte NemID. Det kan enten skyldes en fejl, eller at du skal have et nyt NemID.

Når du kontakter NemID, vil du blive mødt af et personale, der hjælper dig med at afdække, hvad der egentlig er gået galt med dit E-boks login.

Herfra kan de tage stilling til, hvad du kan gøre. Eventuelt kan supporten hos NemID gøre det for dig.

Der er flere forskellige scenarier, der kan føre til, at du får en melding om, at din digitale signatur er udløbet eller spærret. Derfor er det også vidt forskelligt, hvad løsningen på dine konkrete E-boks login udfordringer er. I nogle tilfælde skyldes det, at dit NemID ikke har en digital signatur tilknyttet. I så fald kan du ikke anvende det til en række formål – for eksempel at tjekke din e-boks.

Netop derfor er det vigtigt, at du kontakter NemID hurtigst muligt, så I kan finde en løsning.

Gå til loginsiden for private her: https://digitalpost.e-boks.dk/